Hidrantno omrežje železniškega predora Karavanke

Hidrantno omrežje železniškega predora Karavanke
Slovenija in Avstrija sta v potrebi po zagotavljanju večje pretočnosti prometa izpeljali varnostno-tehnično nadgradnjo predora Karavanke.

S tem sta izboljšali pogoje za gospodarsko dejavnost in prevoz potnikov, saj železnice predstavljajo hrbtenico mobilnosti prihodnosti. Skoraj osem kilometrov dolg posodobljen predor odpravlja ozko grlo v železniškem prometu med Avstrijo in Slovenijo ter pomeni pomembno vozlišče.

Železniški promet bo po predoru lahko potekal hitreje, namesto največ 50 kilometrov na uro bo zdaj lahko tekel s hitrostjo tudi do 120 kilometrov na uro. Nadgrajena je varnost železniškega prometa, s tem pa tudi potnikov.


Dvotirno progo nadomestili z enotirno

V starem železniškem predoru, ki je bil v uporabo predan leta 1906, je potekala elektrificirana dvotirna železniška proga, ki so jo v projektu posodobitve nadomestili z enotirno, sanirali so poškodovane dele predorske cevi, obnovili vstopni portal, med drugim so uredili tudi odvodnjavanje, intervencijske hodnike in sisteme za zagotovitev požarne varnosti. V tem delu je izvedbo prevzel CMC GROUP.

Kot podizvajalec strojnih del smo izvedli hidrantno omrežje v predoru skupne dolžine 3.600 m in vodohran s črpališčem velikosti 150 m3, ki se nahaja na južnem portalu. V predoru smo zaradi prisotnosti visokonapetostnih kablov vgradili cevi s TT zaščito DN 150. V predoru je vgrajenih 35 hidrantov, ki jih v primeru požara napaja 30 kW elektro črpalka v črpališču, v primeru izpada elektrike pa pomožna dizelska črpalka.

Projekt prenove sta financirali Avstrija in Slovenija, njegova vrednost je ocenjena na okoli 79 milijonov evrov. Evropski kohezijski sklad je prispeval dobrih 49 milijonov evrov.

Hidrantno omrežje železniškega predora Karavanke
Obnova zbirnega voda VD Kleče 7
Nazaj na seznam
Čistilne naprave in kanalizacijsko omrežje v...
Nazaj na vrh