Sanacija odvodnjavanja na viaduktu Lijak

Sanacija odvodnjavanja na viaduktu Lijak
Slabo stanje dilatacij na viaduktih Lijak-D in Lijak-L je zahtevalo njihovo zamenjavo ter obnovo hidroizolacije in asfaltnih slojev na mestu dilatacij.

Viadukt Lijak se nahaja na hitri cesti H4. Gre za 42,1 kilometrov dolgo štiripasovnico po Vipavski dolini med razcepom Nanos in opuščenim mejnim prehodom Vrtojba. Poleg zamenjave dilatacij je bila na obeh viaduktih izvedena tudi zamenjava sistema odvodnjavanja (komplet cevovodi) ter zamenjava dveh lončnih ležišč na viaduktu Lijak-L.

V podjetju CMC GROUP smo v sklopu obnove izvedli zamenjavo sistema odvodnjavanja in zamenjavo vrat za kontrolo dostopa.

Obstoječ litoželezen sistem je bil zaradi korozije v slabem stanju, zato smo ga morali v celoti odstraniti od mostnih izlivnikov do jaškov meteorne kanalizacije ob nosilnih stebrih viadukta. Nov sistem smo izvedli tako, da je bil funkcionalno enak obstoječemu. Uporabili smo povezave z mostnimi izlivniki DN 150 ter spajanje na glavno horizontalno povezovalno zbirno cev DN 200. Odvode smo preko novih RF lijakov združili v šest vertikalnih vodov DN 250 v skupni dolžini približno 1.300 metrov. Pri tem je bilo izvedeno približno 160 kosov povezav na obstoječe izlivnike. Preko vertikal DN 250 smo cevovod preko zbirnih jaškov speljali v ponikanje. Za nove dilatacije pod viaduktom smo dodatno izvedli odvod meteornih vod iz dilatacij v sistem horizontalnih cevi DN 200 pod viaduktom.

Pri sanaciji smo uporabili sistem POLO-ECO Plus Premium 12, Bridge Drainage DN160/DN250 proizvajalca Poloplast GmbH&Co KG iz Avstrije. Sistem se sestoji iz cevi, fazonov in povezovalnih elementov, ki so posebej prilagojeni pogojem in načinom odvodnjavanja mostov. Cevi so iz troslojnega polipropilena (PP), izdelane po posebnem postopku tople ekstruzije z namenom zagotavljanja čim boljših fizikalnih in kemičnih odpornosti. Cevovodi so obodne nosilnosti SN ≥ 12 kN/m2, kar je celo preseglo zahteve projektiranega cevovoda.

Sistem POLO-ECO Plus Premium 12 ustreza tudi visokim zahtevam cestne regulative v Avstriji (RVS 15.04.31) in je atestiran za vse potrebne EN standarde (EN 1259-1, EN 1610, EN 476).

V sklopu obnove smo namestili tudi nove lestve za dostop v prostore dilatacij pod mostom ter nova aluminijasta vrata

Vsa dela, ki so potekala od maja do julija 2018, smo izvajali v varovalnem pasu avtoceste, zato se s posegi zmogljivost ceste ni spremenila.

 

Sanacija odvodnjavanja na viaduktu Lijak
Protipožarni sistem Krka
Nazaj na seznam
Čistilna naprava v vodarni Podstenjšek
Nazaj na vrh