Pokrovi

Dejansko lahko v vsaki vasi ali mestu najdemo poškodovane pokrove. To je število pokrovov, ki bi jih morali zamenjati z novimi. Najpogostejše so poškodbe ležišča (vložka), samega pokrova ali obroča, pa tudi poškodbe asfalta oz. betona okoli samega okvirja. Stroški zamenjave so visoki in so sestavljeni iz: cestna zapora, rušenje poškodovanega pokrova in demontaža, popravila na jašku, zamenjava z novim pokrovom, obbetoniranje, asfaltiranje in odvoz odpadnega materiala. Za zamenjavo potrebujemo ekipo najmanj treh ljudi, ustrezno vozilo (poltovornjak), signalizacijsko opremo, beton, asfalt, ustrezno orodje (tudi pnevmatsko kladivo). Na zelo gosto prometnih cestah se potreba po zamenjavi pojavi praktično vsako leto. Tradicionalna siva litina se korak po korak umika duktilni litini v vseh vejah livarske industrije. Posebej zaradi lastnosti duktilne litine kot so elastičnost, 30% manjša masa, ipd. Nove tehnologije uporabe duktilne litine omogočajo proizvodnjo visoko dinamično odpornih proizvodov, kar podaljšuje življenjsko dobo. Saint-Gobain PAM uspešno proizvaja pokrove in rešetke že preko 30 let. Za primer: v zadnjih desetih letih je bilo vgrajenih že preko 1.200.000 kosov pokrova PAMREX. Od te količine je bila do sedaj zamenjana zanemarljiva količina (nekaj deset kom.). Dolgoročno je torej uporaba teh proizvodov upravičena, saj so stroški vzdrževanja minimalni. Majhna masa, enostavna uporaba Proizvodi iz duktilne litine so približno 30% lažji od primerljivih pokrovov iz sive litine. Vzdrževanje in uporaba teh pokrovov je zato mnogo lažja. Princip tečaja zagotavlja varno in enostavno uporabo ter zniža silo potrebno za odpiranje do 50%. Manj hrupa Pokrovi Saint-Gobain PAM so večinoma opremljeni s protihrupnimi vložki, ki so narejeni iz vzdržljivih in testiranih materialov (PE, kompoziti, elastomer). „Tihi" pokrovi so se že neštetokrat pokazali kot odlična rešitev, tudi na najbolj obremenjenih prometnicah. Poleg preprečevanja ropota, vložki v veliki meri absorbirajo tudi dinamične obremenitve (funkcija dušenja) in s tem podaljšujejo življenjsko dobo pokrova. Življenjska doba Konstrukcija, oblika in duktilna litina zagotavljajo dolgo življenjsko dobo proizvoda. Primer: pokrov PAMREX vgrajen leta 1989 na avtobusni postaji v mestu Caen (Francija navkljub več kot 5 milijonov prehodov vozil še vedno ne kaže znake poškodb ali utrujanja. Stabilnost Oblika okvirja omogoča stabilno in enostavno vgradnjo na jašek. Odprtine v obroču omogočajo zanesljivo sidranje v beton. Oblika pokrova in vložka onemogočata odpiranje pokrova med prometom (pojav vakuuma). Varnost Pokrov PAMREX je konstruiran po zahtevah razreda D400 kN in testiran pri obremenitvi 600 kN ki mnogo prekaša zahteve standarda. Izvedba tečajev in konusa na pokrovu omogoča samodejno zapiranje pri povratnih vodah (poplave). Relief površine pokrova je optimalno oblikovan za vse razmere (led, sneg,...). Pokrov REXESS je prav tako konstruiran za razred D400 kN, čeprav je njegova teža le 54 kg. Je prvi pokrov, ki izpolnjuje stroge okoljske norme ISO 14001. Pokrov in okvir sta zaščitena z barvo na vodni osnovi. Pri vožnji vozil preko pokrova je njegov dvig onemogočen z avtomatskim vzmetnim zaklepom. Stabilnost in tihost pokrova je zagotovljena z novim rdečim kompozitnim tesnilom, ki je 300% bolj odporen na obrabo v primerjavi s klasičnim PE tesnilom. Zagotovilo za kakovost so pridobljeni certifikati treh Evropskih inštitucij. Material Saint-Gobain PAM je prvič predstavil pokrove iz duktilne litine pred 30 leti. Dolgoletne izkušnje se kažejo v odličnih mehanskih lastnih in dolgi življenjski dobi. Elastičnost, visoka natezna trdnost, odpornost na udarce so glavne lastnosti duktilne litine. Te lastnosti zagotavljajo visoko stopnjo varnosti in enostavno uporabo. Proizvodi imajo dolgo življenjsko dobo, omogočajo enostavno vzdrževanje sistemov kanalizacij in dolgoročno prinašajo tudi ekonomske koristi. Majhna masa omogoča enostavno rokovanje in s tem izpolnjevanje mednarodnih ergonomskih zahtev glede obremenitve – posebej hrbtenice. Evropski standard EN 124 predpisuje: zahteve pri projektiranju pokrovov in rešetk za jaške in odtočne kanale postopek preizkušanja postopek označevanja postopek kontrole proizvodnje V Sloveniji je standard prevzet po metodi razglasitve kot SIST EN 124. Po standardu so pokrovi in rešetke razdeljeni v sledeče razrede:  A 15, B 125, C 250, D 400, E 600 in F 900. V odvisnosti od mesta vgradnje je določen tudi razred. Različna mesta vgradnje so popisana v skupinah od 1 do 6. Vodilo, kateri razred se uporablja, je opisano v tabeli. Izbor ustreznega razreda je odgovornost projektanta. Kjer je kakršenkoli dvom o uporabi določenega razreda, se uporabi naslednji višji razred. Tabela: Skupine z opisom lastnosti razredov SKUPINA RAZRED OPIS UPORABE 1 min. A 15 Površine, ki jih uporabljajo IZKLJUČNO pešci in kolesarji. 2 min. B 125 Pešpoti, cone za pešce, parkirišča za OSEBNA vozila. 3 min. C 250 Površine ob robu cestišča po sliki (0,5 m v cestišče in 0,2 m v pločnik). 4 min. D 400 Vozne površine na cestiščih (vključno z ulicami rezerviranimi za pešce), odstavni pasovi na AC in parkirišča za vse vrste vozil. 5 min. E 600 Površine obremenjene z visokimi kolesnimi pritiski (npr. pristanišča, skladišča, letališča). 6 min. F 900 Površine obremenjene z najvišjimi kolesnimi pritiski (primer so letališča).

Stopi v stik

CMC GROUP d.o.o. varstvu vaših osebnih podatkov posveča posebno pozornost in skrb. Podrobnejša pravila glede uporabe in obdelave vaših osebnih podatkov si lahko preberete v Pravilniku o zasebnosti.
Nazaj na vrh